Αυτό το μάθημα εστιάζει στις μεθόδους παρατήρησης και στις δεξιότητες επικοινωνίας ως μέσο για αποτελεσματική διδασκαλία, αξιολόγηση και συνεργασία με τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Τα παιδιά σε προγράμματα προσχολικής ηλικίας έχουν διαφορετικές ανάγκες, δυνατότητες, εμπειρίες και μητρικές γλώσσες. Το μάθημα παρουσιάζει ένα σύστημα συνεχούς παρατήρησης παιδιών (και τις διάφορες μεθόδους παρατήρησης στη βιβλιογραφία) και την κατάλληλη επικοινωνία με τα παιδιά και τις οικογένειές τους που θα επιτρέψει στους εκπαιδευτές μικρών παιδιών να προσαρμόσουν τις οδηγίες στις ανάγκες κάθε παιδιού, ενθαρρύνοντας έτσι την ανάπτυξη και μάθηση που απαιτείται για να ανταποκριθεί με επιτυχία στις απαιτήσεις του σχολείου.