Management κρουαζιέρας στο BCA: ένα “καλοτάξιδο” επάγγελμα

Management κρουαζιέρας στο BCA: ένα “καλοτάξιδο” επάγγελμα

Η Κρουαζιέρα είναι ένας ταχύτατα αναπτυσσόμενος τουριστικός τομέας. Ο παγκόσμιος τζίρος του ήταν – πριν την πανδημία – 134 δισ. δολάρια. Η Μεσόγειος είναι η δεύτερη αγορά κρουαζιέρας στον κόσμο, και η χώρα μας προσφέρει τις περισσότερες επιλογές προορισμών. Στην Ελλάδα, περισσότεροι από 11.000 άνθρωποι απασχολούνται στον κλάδο, χωρίς να υπολογισθούν τα επαγγέλματα που υποστηρίζουν την κρουαζιέρα (ταξιδιωτικά γραφεία, ξενοδοχεία, οδηγοί, ξεναγοί, τροφοδοσία, επεξεργασία λυμάτων, εργαζόμενοι σε λιμάνια κ.λπ.).

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), στην Έκθεσή της για τις προοπτικές του κλάδου το 2022 αναφέρει πως:

– Σε κάθε 24 επιβάτες κρουαζιέρας αναλογεί μία θέση πλήρους απασχόλησης.
– Ο κάθε επιβάτης κρουαζιέρας δαπανά κατά μέσον όρο 750 δολάρια στις πόλεις που επισκέπτεται το κρουαζιερόπλοιο, στη διάρκεια μιας τυπικής 7ήμερης κρουαζιέρας.
– 6 στα 10 άτομα που συμμετείχαν σε κρουαζιέρα λένε ότι έχουν επιστρέψει σε τουλάχιστον έναν προορισμό από αυτούς που επισκέφθηκαν για πρώτη φορά μέσω του κρουαζιερόπλοιου.

Ένα εκατομμύριο περίπου επιβάτες, κάθε χρόνο, διακινούνται μέσω του λιμανιού του Πειραιά. Με την επέκτασή του, ο Πειραιάς θα καταστεί το κεντρικό λιμάνι κρουαζιέρας της Ανατολικής Μεσογείου. Είναι προφανές πως οι ανάγκες του κλάδου για εξειδικευμένους managers είναι μεγάλες.

Το BCA, το κολλέγιο που καθιέρωσε τις επιχειρησιακές σπουδές στη χώρα μας, προσφέρει ακριβώς αυτή τη δυνατότητα. Ενταγμένη στο τμήμα Hospitality and Tourism Management είναι η κατεύθυνση Cruise Management.

To πρόγραμμα Cruise Management μυεί στις τεχνικές δημιουργίας επιτυχημένων και ασφαλών ταξιδιών κρουαζιέρας. Οι φοιτητές εκπαιδεύονται σε θέματα επιχειρησιακής διαχείρισης, σχέδια και προορισμούς κρουαζιέρας, οργάνωση εκδρομών στην ξηρά, χειρισμό ανθρωπίνων πόρων και επιβατών, ποιότητα υπηρεσιών μέσα στο πλοίο (καταστήματα, τραπεζικές υπηρεσίες, ξενοδοχειακές υπηρεσίες, εστιατόρια, μπαρ, ψυχαγωγία), marketing και διαφήμιση, εφοδιαστική αλυσίδα, διαχείριση κρίσεων, στρατηγική επικοινωνίας, σχέσεις με ΜΜΕ, αξιοποίηση μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ενώ μελετούν πολλούς άλλους εσωτερικούς και εξωτερικούς παράγοντες που συνθέτουν αυτό το πολύπλοκο προϊόν, όπως η επιχειρηματική ηθική, η εταιρική φήμη, οι σχέσεις με το κοινό και τους επενδυτές, η προστασία του περιβάλλοντος, η πρόληψη καταστροφών και η διαχείριση κινδύνων, τα θέματα πολιτισμού και πολιτικής.

Τα μαθήματα εμπλουτίζονται με σεμινάρια, διαλέξεις και workshops, με εισηγητές κορυφαία στελέχη της αγοράς της κρουαζιέρας, που μεταφέρουν τους φοιτητές στο «πεδίο», παρουσιάζοντας πραγματικά projects.

Υπάρχει δυνατότητα παρακολούθησης με καθεστώς πλήρους ή μερικής φοίτησης (full-time / part-time). Το πρόγραμμα προσφέρεται και για εξ αποστάσεως φοίτηση μέσω της προηγμένης πλατφόρμας e-learning που έχει αναπτύξει το BCA.

Στα πρώτα δύο έτη, τα μαθήματα γίνονται είτε στα Ελληνικά είτε στα Αγγλικά. Η επιλογή είναι του φοιτητή. Κάποιοι που δεν μιλούν Αγγλικά με την επάρκεια που απαιτείται για παρακολούθηση πανεπιστημιακών σπουδών, μπορούν να επιλέξουν το ελληνικό τμήμα και να αξιοποιήσουν αυτό το διάστημα κάνοντας εντατικά Αγγλικά (προσφέρονται από το BCA, χωρίς επιπλέον κόστος) ώστε να είναι σε θέση τα δύο τελευταία έτη να χρησιμοποιούν αποκλειστικά την Αγγλική γλώσσα, η οποία είναι απολύτως αναγκαία για καριέρα στον χώρο του τουρισμού. Το BCA προσφέρει, επίσης δωρεάν, τη δυνατότητα εκμάθησης της Κινεζικής γλώσσας.

Το πτυχίο Bachelor’s του τμήματος χορηγείται από το London Geller College of Hospitality and Tourism που είναι τμήμα του πολυβραβευμένου για τις ακαδημαϊκές επιδόσεις και τις καινοτομίες του, University of West London (UWL). Αναγνωρίζεται σε όλον τον κόσμο και είναι ισότιμο επαγγελματικά με τους τίτλους σπουδών που απονέμουν τα ελληνικά πανεπιστήμια.

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter​ για να λαμβάνετε τα νέα του BCA​