Το συγκεκριμένο μάθημα έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους σπουδαστές να κατανοήσουν το ζήτημα της συνέχειας και της ασυνέχειας μεταξύ τυπικής και άτυπης ανάπτυξης. Επίσης εισάγει τους μαθητές στη μελέτη παιδιών που έχουν βιώσει σημαντικές γνωστικές, συναισθηματικές, συμπεριφορικές και εκπαιδευτικές δυσκολίες. Καλύπτει ζητήματα εντοπισμού παραγόντων για την ανάπτυξη δεξιοτήτων των μικρών παιδιών, καθώς και θέματα αντιξοοτήτων και ανάπτυξης, αξιολόγησης και έγκαιρης παρέμβασης.