Οι σημαντικότερες ικανότητες ενός επαγγελματία, αυτές που κάνουν τη διαφορά και οδηγούν κάποιον στην κορυφή, είναι εκτός της «επίσημης ύλης» των «παραδοσιακών» πανεπιστημίων.
Όχι όμως και του BCA. Ένα κολλέγιο, που πρωτοπορεί εδώ και μισόν αιώνα, θεωρεί απαραίτητο οι φοιτητές του να γνωρίζουν πώς να “πουλάνε” τον εαυτό τους και πώς να “αγοράζουν” τους άλλους. Αν τα ρήματα “πουλάω” και “αγοράζω” σάς φαίνονται κυνικά, σκεφθείτε ότι κάθε φορά που ερχόμαστε σε επαφή με άλλους ανθρώπους, ακόμα και με τους πιο οικείους, στην πραγματικότητα λαμβάνει χώρα μια δοσοληψία. Το κάθε μέρος προσφέρει κάτι (προϊόν, υπηρεσία, ιδέα ή συναίσθημα), που ο άλλος αξιολογεί – και αποδέχεται ή απορρίπτει. Τα εργαλεία αυτής της αμφίδρομης “αγοραπωλησίας” είναι γλωσσικά και εξωγλωσσικά. Είναι απαραίτητα για κάθε άνθρωπο, αλλά ακόμα περισσότερο για κάθε επαγγελματία.
Έτσι, οι φοιτητές του BCA είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια σειρά μαθημάτων – σεμιναρίων για τον τρόπο λειτουργίας του εγκεφάλου, τη γλώσσα του σώματος (στάσεις και κινήσεις μελών, βλέμμα, εκφράσεις, χροιά φωνής),
τα στάδια της εξέλιξης του ανθρώπου και τον τρόπο με τον οποίο αυτά αποτυπώνονται στη συμπεριφορά μας, τη σχέση του ατόμου με το σύνολο, τον ρόλο και τις ιδιότητες του ηγέτη, τους μηχανισμούς αυτογνωσίας και αυτο-αξιολόγησης, τον τρόπο που προκαλούνται και καλλιεργούνται τα συναισθήματα, τη συναισθηματική ευφυΐα, τις τεχνικές της πειθούς και, επιπλέον, τις ομοιότητες και τις διαφορές αυτών των στοιχείων διαμέσου των ανθρώπινων πολιτισμών.
Οι φοιτητές μας συμμετείχαν σε workshops στα οποία αξιοποίησαν τις γνώσεις τους, διαμορφώνοντας συμπεριφορικά μοντέλα ενταγμένα στις επαγγελματικές τους προκλήσεις. Καθώς οι τομείς στους οποίους ειδικεύεται το BCA είναι κατ΄ εξοχήν επικοινωνιακοί, η προσέγγιση των δομών της συμπεριφοράς, μέσα από το πρίσμα των νευροεπιστημών και του marketing, δημιουργεί προστιθέμενη αξία για τους αυριανούς επαγγελματίες του χώρου, ειδικά αν στοχεύουν ψηλά.
Τα σεμινάρια διεξήχθησαν όλα σε διαδικτυακή μορφή με την αξιοποίηση της ειδικής πλατφόρμας του BCA, με την οποία, η εξ αποστάσεως αμφίδρομη επικοινωνία εξομοιώνεται απόλυτα με τη φυσική παρουσία.