Το μάθημα εισάγει τους σπουδαστές στο διεθνές μάρκετινγκ και στο παγκόσμιο επιχειρηματικό περιβάλλον (οικονομικό, πολιτικό, νομικό κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον, κ.λπ.). Στη συνέχεια, εξετάζει θέματα όπως η τμηματοποίηση, η στόχευση, η τοποθέτηση, και οι στρατηγικές εισόδου σε ξένες αγορές. Επιπλέον, οι μαθητές θα επικεντρωθούν στην εφαρμογή διεθνών στρατηγικών και τακτικών μάρκετινγκ. Συγκεκριμένα, θα συζητηθούν αποφάσεις branding (επωνυμίας), τιμολόγησης, διανομής και επικοινωνίας. Τέλος, το μάθημα ασχολείται με τη διαχείριση παγκόσμιων προγραμμάτων μάρκετινγκ.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.