Student Portal

Ομιλία με θέμα «Φιλοξενία (συναίσθημα): μία Iστορία που νιώθεις πολύ εύκολα και ξεχνάς πολύ δύσκολα», από την κα. Αλεξία Χαρούπα, Creator of The Storytelling Hotel

Tην Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2016, η κα. Αλεξία Χαρούπα, Creator of The Storytelling Hotel και Guest Relations Manager at Rocabella Santorini Suites & Spa επισκέφτηκε το BCA Campus της Αθήνας στα πλαίσια του προγράμματος των Guest Lecturers και παρέθεσε ομιλία με θέμα «Φιλοξενία (συναίσθημα): μία Iστορία που νιώθεις πολύ εύκολα και ξεχνάς πολύ δύσκολα»».

Μετά το πέρας της ομιλίας της η κα. Χαρούπα μας έγραψε:

“Την Τετάρτη 30/11 είχα τη χαρά να μιλήσω στους ταλαντούχους φοιτητές του BCA για το “The Storytelling Hotel” και τη δυναμική των προσωποποιημένων εμπειριών στον κόσμο της φιλοξενίας. Μέσα από case studies και insights από την προσωπική μου διαδρομή σταθήκαμε στο ότι ο κάθε πάροχος φιλοξενίας οφείλει να δημιουργήσει ένα αφήγημα προς το κοινό του προκειμένου να διεκδικήσει και να διατηρήσει την προσοχή του.

Μιλήσαμε ακόμα για την οικογένεια λέξεων που το Storytelling Hotel αξιοποιεί και βάση των οποίων ενορχηστρώνει συναισθηματικά ηχηρές εμπειρίες: Καινοτομία, Signature Stories, Αναμνήσεις, Συναισθηματική Σύνδεση, Τοπικότητα (locality), Καινοτομία εξυπηρέτησης (service innovation) και Προσωποποιημένη παροχή εμπειρίας (personalization). 

Μέσα στον προοδευτικά εντεινόμενο ανταγωνισμό, οι hoteliers καλούνται να χορογραφήσουν τους πόρους- υπηρεσίες τους με έναν τρόπο ο οποίος θα κάνει “engage” τον καλεσμένο σε μια ιδιαίτερη, εξατομικευμένη καινοτομία και θα σφυρηλατεί στενούς συναισθηματικούς δεσμούς με αυτόν.

Βασικό εργαλείο στο ταξίδι μας αυτό υπήρξε η experience economy του Harvard, την οποία και παρουσίασα στους φοιτητές σχετικά με το πώς αυτή εφαρμόζεται στο τοπίο της φιλοξενίας.

Επιπλέον μιλήσαμε  για καλεσμένους που για εκείνους σημασία δεν έχει το “πόσο κάνει”, αλλά το “πόσο μοναδικό με κάνει να νιώθω”, για το πώς μπορούμε να ανταποκριθούμε σε ιδιαίτερα αιτήματα πελατών αλλά και για την σπουδαιότητα της προσωποποιημένης αλληλεπίδρασης με τον πελάτη και την παροχή μιας εμπειρίας που αγγίζει μοναδικά τον καλεσμένο δημιουργώντας του μία ανάμνηση που θα θυμάται για πάντα.

Στο σημείο αυτό τονίσαμε το ρόλο της «ενσυναίσθησης» και των «μαγνητικών συνδέσεων» που ανταποκρίνονται στην ανάγκη των καλεσμένων σήμερα να νιώθουν και να είναι ξεχωριστοί μέσα από τη συναισθηματική και συμβολική σύνδεσή τους με το brand. Οι καλεσμένοι σήμερα αποζητούν σχέσεις και συναισθηματικές συνδέσεις, που είναι και αυτές που ξεχωρίζουν την καλή εμπειρία από την εξαιρετική εμπειρία.

Μέσα από την αφήγηση ιστοριών που είχα τη χαρά να χορογραφήσω μέχρι τώρα καταλήξαμε στο πως οι άνθρωποι θέλουν πράγματα που είναι ιδιαίτερα για εκείνους και μπορούν να πουν ιστορίες για αυτά και διαγράψαμε το πώς οι ξενοδοχειακοί οργανισμοί μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτόν τον ορίζοντα προσδοκιών. Ωστόσο πιο πολύ και πάνω από όλα καταλήξαμε πως στη φιλοξενία αυτό που έχει σημασία είναι να (κάνεις αυτό που) αγαπάς.

Ο τέλειος επίλογος ήρθε με ένα άρθρο και βίντεο του Δρ. Α. Γιαννόπουλου και του “the voyager voice” από την καμπάνια για την προώθηση του Québec ως καλοκαιρινού προορισμού, όπου βασίλευε το συναίσθημα, αυτός ο τόσο όμορφος θησαυρός που είναι το Α και το Ω στην ξενοδοχειακή ζωή.

Τέλος, η συνάντησή μας έκλεισε με ένα πολύ όμορφο challenge καθότι αποφασίσαμε με τους φοιτητές να σημειώσει ο καθένας την πρώτη του άποψη για το τι ξεχωρίζει στο tourism management αυτή τη στιγμή, απόψεις οι οποίες θα δημοσιευθούν με το όνομα του καθενός στη στήλη που διατηρώ στο διεθνές site Hospitality Net, τα άρθρα του οποίου διανέμονται και αξιοποιούνται από όλα τα μεγάλα παγκόσμια affiliations τουρισμού και ξενοδοχείων όπως το “International Association of Hotel General Managers" και το "Hospitality Sales and Marketing Association International (HSMAI)".